18 okt. 2013

Första utställningarna i Jönköping

Dags att ta med er tillbaka i tiden. För en månad sedan hade vi vår första utställning med klassen här i Jönköping. Ledorden var framtid, vardag och mänsklig närvaro.

Jag bestämde mig för att släpa med min klasskompis Sophie ut i skogen för att stå modell. Vi lekte med blixtar, balansering och alldeles för lite kläder en alldeles för kall september kväll.


Det hela resulterade i utställningen "i morgon" på Ryhovs sjukhus. 
Vi åkte dit en förmiddag och hade vernissage i mysigt höstljus med saltapinnar och cider.





Min färdiga bild till utställningen, med denna text till:

"Det ligger i människans natur att sprida ljus över det vi inte förstår i jakt på utveckling. 
Men vem tar ansvar för vår framfart?"
















 Samma helg hängde vi en till utställning i Passagen i centrala Jönköping.
Den hängde en dag som en del av eventet KulturDagNatt som pågick i hela stan. Hela klassen visade upp bilder som representerade oss som fotografer och jag hade valt att visa bilden av vackra Amanda vid vattnet.
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar